lauantai 28. huhtikuuta 2012

Maalaaminen jatkuu

Jee, mä sain kaksi maalauspäivää peräkkäin! Nyt on tuottelias olo! :) Mies oli tämän viikon talvilomalla ja eiliseksi päiväksi vaihdettiin rooleja: mä lähdin aamulla raksalle ja palasin kotiin vasta 21:30. Sillä aikaa mies suunnisti meidän tyttöjen kanssa bussikyydillä leikkipuiston kevätriehaan ja ostamaan tytöille vappupallot. Iltapäivällä mies lykki tytöt tuplarattaiden kanssa lähikauppaan, osti ruokatarvikkeita ja valmisti tytöille iltaruoan. Mä olen niin ylpeä mun koti-isä-miehestäni! ♥

No, mutta sillä välin minä maalasin siskoni kanssa raksalla. Maalattiin vanhempien makuuhuone, vaatehuoneen yksi seinä ja aloiteltiin erkkeirin maalaaminen. Tuon varsinaisen hirsipinnan maalaaminen aiheutti kyllä harmaita hiuksia. Osmo colorin puuvaha ei levittynyt siihen yhtään niin tasaisesti kuin hirsipaneeliin. Ihan ok se jälki on, mutta "ihan ok" ei kuulosta kivalta kun haluaisin kuitenkin, ettei kodissa olisi sellaisia kohtia, joita pitäisi jälkikäteen harmitella. Täytyy nyt toivoa, että kun siihen maalaa toisen kerroksen päälle niin lopputulos olisi parempi kuin miltä tämä keskeneräinen näyttää.

Tänään sitten mietittiin miehen kanssa, että maalataanko tuon peittävän valkoisen Osmo colorin päälle läpikuultavalla valkoisella vaiko värittömällä öljyllä (kaksi kerrosta piti kuitenkin saada kestävyyden takia). Mä olisin ollut täysin tyytyväinen yhden kerroksen peittävään, mutta sitten mietittiin, että kun läpikuultava valkoinen oli jo ostettu ja oletettiin, että puu muuttuu kuitenkin ajan kanssa keltaisemmaksi sen vahan alla niin päätettiin sitten käyttää sitä läpikuultavaa valkoista. Tässä alhaalla pari kuvaa lopputuloksesta.

Nyt kun mulla on ollut tämä maalausurakka päällä niin miehet ovat sillä välin virittäneet ilmastointiputket ilmastointikoneeseen (äänenvaimennin vielä puuttuu) ja tehneet vesitukin tekniseen tilaan. Kellariin on myös valmisteltu alaslaskettua kattoa ilmastointiputkien kohdalle. Koolaukset ovat siltä osin nyt valmiina. Seuraavaksi siihen putkien kohdalle tehdään katto gyproc-levystä. Sen jälkeen päästään laittamaan kattopaneeleita varsinaisin asuintiloihin.

Lattialaatat on nyt laitettu tilaukseen ja voipi ola, että tämä maalailu siirtyy kohta tauolle ja mä saan siirron laatoitushommiin. Aika suurta luottoa nuo meidän miehet antavat mun kahden illan työväenopiston laatoituskurssille! Pitääkin tässä laittaa kurssilla suositeltu laatoitusopas tilaukseen kirjastosta ja alkaa perehtyä Pukkilan nettisivuilla oleviin laatoitusohjeisiin!

Erkkerin maalaaminen aloitettu. Yksi kerros peittävää Osmoa.

Valmista seinäpintaa: Yksi kerros peittävää Osmoa ja toinen kerros läpikuultavaa (sävynä Kuusi).

 Lähikuva valmiista seinästä.

1 kommentti: