torstai 21. kesäkuuta 2012

Sisällä laatoitusta ja ulkona muurausta

Onpas aika taas rientänyt! Joo. Kesä toi tullessaan aika valtaisen raksailukyllästymisen minulle. Miehelleni täytyy vaan nostaa hattua kun jaksaa edelleen päivästä toiseen ahertaa raksallamme eikä ole juurikaan mitään kyllästymisestä valitellut! Välillä jopa tuntui, että ihan sama milloin talo valmistuu kunhan minun ei tarvitse mennä työmaalle hommiin!

Mulla on ollut myös lievää kriistiä tuon raksan takia. Ajatuksenahan oli josain vaiheessa, että minä tekisin pääsääntöisesti meidän laatoitukset. Nyt sitten kuitenkin "todellisuus iski päin kasvoja": laatoitus vie oikeasti aikaa (varsinkin tälläiseltä täysin kokemattomalta), emme saa yleensä lastenhoitoa järjestymään useamman kuin kerran viikossa ja olen vielä palaamassa palkkatyöhöni elokuun alussa, jonka jälkeen mahdolliset raksailupäivät tulevat olemaan minulla entistä harvemmassa. Niinpä päätettiin sitten palkata ulkopuolinen laatoittaja. Hetken aikaa koin asiasta pientä pettymystä, mutta nyt olen todella tyytyväinen päätökseemme! Nyt on muutaman päivän aikana laatoitettu koko kylpyhuone ja saunan lattia sekä melkein kokonaan alakerran wc:n seinät. Jäljellä on yläkerran wc ja aika paljon lattiaa alakerrassa. Kellarin vessan laatoitus jätettiin edelleen minulle (ja miehelle) niin saadaan vähän omaa käytännön tuntumaa tuohon laatoitushommaan. :)

Suihkuseinä kylppärissä (saumaukset puuttuu)

 
Sisällä kattopaneelit on meillä saatu nyt paikoilleen wc:itä, pukuhuonetta ja pesutiloja lukuunotamatta. Tällä viikolla mies ja appi puhkasivat reiät katole ja muurasivat takan ja kiukaan piippujen ulkopuolelle tulevat osa.

Piiput katolla


Vuorilautojen suhteen saatiin vähän takapakkia kun laudat olivat ehtineet viime kesänä jonkin verran homentumaan pihalla ennen kellariin siirtämisetä. Päädyttiin sitten tilaamaan kokonaan uudet vuorilaudat sisällä. Testattiin myös miltä vuorilaudat näyttäisivät itse maalattuina ja todettiin, että pensselin jälki olisi niin näkyvää, että parempi olisi hankkia lautojen pintaan ruiskumaalaus. Nyt on uudet laudat saapuneet ja ne on toimitettu maalattavaksi. Itse pitäisi sitten vielä maalata (osittain homeiset) ulkovuorilaudat.


Kellarin ulkoportaat

Ensimmäiset Led-lamput asennettu paikoilleen

Eli kyllä edistystä tapahtuu. Olen hyvin, hyvin kiitollinen miehelleni ja apelle, jotka jaksavat tehdä niin paljon töitä tulevan kotimme eteen! Mun oma työpanos kun on ollut viime viikolla raksalla aika vähäistä. Siivonnut olen, mutta muuten en paljon muuta. Sen sijaan kotona olen järjestellyt lastemme tulevia hoitokuvioita. Kaupunkin tarjosi meille hoitopaikkaa perhepäivähoitajalta vaikka olin hakenut hoitopaikka päiväkodista. No, pph olisi ollut ihan ok vaihtoehto, mutta osottautui, että meidän 3v olisi siellä vanhin, meidän melkein 2v toiseksi vanhin ja sitten olisi ollut 1,5v ja 10kk ikäiset lapset. Ei siis mitään leikkiseuraa esikoisellemme, joka nytkin tuskailee kun pikkusisko pilaa usein hänen leikkinsä. Miehen kanssa vähän mietittiin muita vaihtoehtoja päivähoidon järjestämsieksi ja päädyttiin sitten hakemaan hoitopaikkoja yksityisestä päiväkodista ja paikat sitten saimmekin 2,5km päästä. Hoitomaksu kyllä väähn kirpailee, mutta kyllä raha tässä raksailussakin palaa ja onhan se arvokkaampaa sijoittaa omiin lapsiin kuin vaikka talomme sisustukseen! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti