tiistai 31. tammikuuta 2012

Kodinhoitohuoneen välitilan suunnittelua

Raksalla jatkuu väliseinien muuraus ja kotona minä pyörittelen mielessäni erilaisiä vaihtoehtoja vessoihin, kylppäriin ja kodinhoitohuoneeseen. Nyt olen keksinyt, että kodinhoitohuoneen kanssa haluaisin vähän revitellä kun se on sellaista mun tilaa eikä sinne tarvitse välttämättä edes päästää vieraita. Muutenhan meidän hirsitaloon tulee hillitty vaalea "hirsisisustus". Vessojen ja kyppyhuoneen väreiksi tulevat mitä todennäköisimmin valkoinen, ruskea ja turkoosi. Puuta (tai puun näköistä) ja laattaa. Mutta se kodinhoitohuone. Viimeisin juttu, mitä sinne olen ajatellut on että välitilaan laittaisin valokuvatapettia ja päälle kirkaan lasin. Muuten kaapistot olisivat sitten ihan valkoiset pöytätasoa myöten. Keittiön ja molempien vessojen kalusteet tulevat olemaan valkoinen kaapisto ruskealla tasolla tai toisinpäin niin samaa väriyhdistelmää en enää kodinhoitohuoneeseen halua. Nyt olen netistä etsinyt potentiaalisia valokuvatapetteja ja tähän alle laitan nuo vaihtoehdot. Mielelläni otan vastaan mielipiteitä valintaani tukemaan!!!! (Tickerin mukaan täällä sivulla käy päivittäin kymmenkunta ihmistä vierailulla - nyt vaan ilmiantamaan itsenne kommenttien muodossa!!! =) )


9 kommenttia:

  1. Hei, mä tunnustin jo! ;) Ihania tapetteja! Mun suosikit on musta-harmaa-valkoiset tapetit. Eli 5. orkidea ja kivistä 6.vaaleat kivet ja 13.tummanharmahtava vesi-kivi asetelma. Aika värittömät on suosikit. Mä haaveilin samaa ideaa keittiöön, mutta ei kuulemma onnistu.

    -Pauliina

    VastaaPoista
  2. Ilmiannan myös itseni ;)

    Mä ajattelin (jos saan aikaiseksi), että teetän meille lasin alle kodinhoitohuoneeseen julistekollaasin omista kuvista. Väri/sävyn voi valita mielen mukaan ja ottaa mukaan just sellasia kuvia kuin haluaa.

    Virve

    VastaaPoista
  3. Heiii!
    Kiva kuulla kommenttejanne! :) Ihan kamalan vaikea tehdä päätöstä tuosta kuvasta! No, onneksi meillä ei ole kodinhoitohuoneessa vielä väliseinätkään paikalla niin ihan heti ei tarvitse alkaa tapettia kiinnittämään (eikä siis siten myös tilaamaankaan). Tällä hetkellä mun vahvimmat suosikit ovat 12 ja 13 ..mutta toisaalta tykkään myös kovasti 8,9 ja 11 kuvista...

    VastaaPoista
  4. No pöh että mun kommentti ei sitten ikinä jäänyt tänne :( Mitäköhän siihen kirjoittelin... Ensinnäkin kehuin tuota välitilaideaa, harva varmaan kodinhoitohuoneessa panostaa tuohon välitilaan :) Jos oikeasti haluat hieman revitellä niin varmaan suosisin noita värikkäitä vaihtoehdoja eli 7. lehdet tai 10. vesipisarat. Mutta jos itselleni valitsisin niin varmaan hieman arastelisin noin "rajuja" värejä ja silloin suosikeikseni noista nousee kaksi viimeistä :)

    Kodinhoitohuoneesta tulee mieleen toissapäiväinen innon jakso jossa tehtiin kodinhoitotilaa ja sinne rakennettiin perheen naiselle oma kaunistautumispiste. Jos joskus saisin kodin jossa olisi tarpeeksi tilaa niin varmasti haluaisin myös tuollaisen pisteen. Toki se voi olla muuallakin kuin kodinhoitohuoneessa ;)

    VastaaPoista
  5. nro 12 on mun makuuni kylmine sävyineen ;) Huoneiston muu väritys ratkaisee, nro 11:kin on mielyttävä!

    ja kuten puhelimessa juuri sanoinkin, niin seinäpinnoille (joita on hankalampi lähteä mielen vaihtuessa muuttamaan) on hyvä laittaa neutraaleja värejä, sitä värien ja muotojen iloa ja piristystä saa sitten helposti esim tekstiileillä ja pienemmillä jutuilla. väreihin kyllästyy helposti ja tuollainen iso, konkreettinen kuva on aika dominoiva. siihen kun ottaa todellisuuden mukaan eli kirjavat pyykkikasat, niin "maisema" menee vähän pilalle...

    mutta kiitos kun kysyit mielipidettäni!! <3 <3 <3

    t. mari k

    VastaaPoista
  6. Kiitos taas kommenteista!

    Mua rupesi naurattaman tuo Essin kertoma juttu naisen kaunistautumispisteestä kodinhoitotilassa. Voin vaan itseni tuntien kuvitella ympärille valtaisan pyykkikaaoksen ja itseni siellä keskellä tuputtelemassa pakkelia naamaan! :D

    Marilla oli kyllä hyvä näkökulma tuohon, että pyykkivuoren keskellä joku värikkäämpi tapetti saattaisi aiheuttaa jo vähän levottoman vaikutelman. Ensiajatuksistani huolimatta taidan päätyä johonkin hillitympään vaihtoehtoon. Toisaalta onhan siinä jo hirsitalon sisustukseen nähden jo aikapaljon revittelyä, että ylipäänsä toteuttaa kohdinhoitohuoneen välitilan valokuvatapetilla eikä perinteisellä laatalla :)

    VastaaPoista
  7. Minä kannatan ehdotettuja omia valokuvia tilaan sopiviksi sävytettyinä. Miten olisi hassunhauskat irvistyskuvat piristämässä pyykkivuorimaisemaa?

    Pirre

    VastaaPoista
  8. Mistä löysit nämä ihanat tapetit?

    VastaaPoista
  9. Hei Johanna! Tapetit ovat täältä:

    http://www.photowall.fi/photo-wallpaper/classic

    Tarjolla olevat tapetit voi itse rajata mitoiltaan omiin toiveisiin sopiviksi, joten nuo minun esittelemät tapettivaihtoehdot ovat vain kapeita suikaleita isommista tapettikuvista. :)

    VastaaPoista